Хороший шкільний психолог може і винен проводити заходи, спрямовані на профілактику збереження психічного, соціального та емоційного здоров'я та стану дітей у школі. Це можуть бути лекції про буллінг, про сексуальне виховання, про адаптацію до школи та інші актуальні тематичні збори.10 січ. 2023р.

Що роблять психологи у школах?

Зміст:

    • 0.1 Що роблять психологи у школах?
    • 0.2 Які питання ставить психолог у школі?
    • 0.3 Чому психолог дуже потрібний у школі?
  • 1 Психолог у школі (педагог-психолог)
  • 2 Шкільний психолог: його роль у приватних школах України

У функції шкільного психолога входить: психологічна діагностика; корекційна робота; консультування батьків та вчителів; психологічна освіта; участь у педрадах та батьківських зборах; участь у наборі першокласників; психологічна профілактика

Які питання ставить психолог у школі?

ЯКІ ПИТАННЯ ЗАДАТИ ПСИХОЛОГ ПРИ ПРИЙОМУ В ШКОЛУ?

  • Назви своє прізвище, ім'я, по батькові.
  • Назви прізвище, ім'я, по-батькові мами, тата.
  • Скільки тобі років? …
  • Як називається місто, де ти живеш?
  • Де ти живеш? …
  • Ким працюють твої батьки?
  • Які ігри ви з друзями граєте взимку, влітку?
  • Назви дні тижня, пори року.

Чому психолог дуже потрібний у школі?

Він виконує медіативну функцію. Він допомагає уникнути якихось непорозумінь у спілкуванні між учнями та вчителями, вчителями та батьками. Його роль дуже вагома. Психолог у школі підтримує, допомагає та спрямовує всіх учасників навчального процесу, — розповідає психолог.

Психолог у школі (педагог-психолог)

Педагог-психолог у школі — це фахівець у галузі психології, який вивчає душевний стан учнів, коригує їхню поведінку, допомагає усунути проблеми особистісного характеру, адаптацію в колективі, сприяє покращенню психологічного клімату в класі, проводить роз'яснювальну роботу з батьками та педагогами. До речі, нещодавно центр профорієнтації ПрофГід розробив точний тест на профорієнтацію, який сам розповість, які професії вам підходять, дасть висновок про ваш тип особистості та інтелект. Професія підходить тим, кого цікавить біологія та психологія (див. вибір професії з інтересу до шкільних предметів).

Ключові завдання цього фахівця — допомогти учню обрати грамотні механізми поведінки, виявити свої психологічні проблеми, знайти внутрішній та зовнішній баланс. Варто зауважити, що психолог не займається патологічними збоями в людській психіці, а коригує його внутрішній світ та душевний стан.

Шкільний психолог: його роль у приватних школах України

Шкільний психолог є опорою як для учнів, так і для всього робочого колективу. Зазвичай саме його відповідальністю є створення теплої шкільної атмосфери та побудова здорових стосунків у колективі. Під час повномасштабної війни роль психолога зросла ще більше, адже і у дітей, і у дорослих стресу стало в рази більше, що тягне за собою емоційне вигорання, відсутність мотивації, апатію тощо.

School Navigator дізнався, яка роль психолога в українських приватних школах та що входить у його обов'язки.

Фото: Unsplash/iStock

У нашому штаті є психологи. Психолог ліцею займається діагностикою та розвитком когнітивної, пізнавальної сфери розвитку дитини.Проводити заняття на визначення рівня соціалізації та адаптації дитини у соціумі, виявляє наявність чи відсутність лідерських та комунікативних здібностей. Проводити заняття на командоутворення, заняття на розвиток особистісної сфери дитини. Проводити профорієнтаційну та арттерапевтичну роботу з дітьми, сприяє розвитку особистісних навичок.

Перед прийняттям до школи дитина проходить співбесіду з психологом: використовуються підібрані методики, що складаються з проектних методик, методик на діагностику рівня пам'яті, мислення, уваги, воображення та сприйняття. Діагностується адаптивність дитини до змін та нових людей. Також перевіряється готовність дитини до школи та навчання.

Для дітей психолог проводитиме групові та індивідуальні консультації (адаптація до школи, робота зі страхами та тривожністю, робота з особистісними запитами тощо).

Для штатних працівників психолог проводитиме групові та особисті консультації (розбір проблемних ситуацій з дітьми, допомога в подоланні стресу та професійного вигорання, робота з особистисними запитами). Також психолог слідкувати за підтримкою здорової та екологічної психологічної атмосфери у школі, проводити інтервізії для викладачів

– Анастасія Малишко, комунікативна менеджерка ліцею Educator.

У нас є психологіня, яка постійно знаходиться у школі. Вона проводитиме діагностику дітей перед прийомом до школи. Також вона на регулярній основі організовує психологічні заняття з дітьми. Структура психологічної служби у школі не лінійна, крім психолога за психологічним кліматом слідкуватиме тьюторська служба. Це паралельні служби, які, буває, перетинаються, коли у тьютора є запит щодо дитини до психолога.Тоді психолог або працює з дитиною, або допомагає тьютору вирішити ситуацію. Якщо ситуація потребує індивідуальної роботи з дитиною або/і з батьками, то психолог починає таку співпрацю в межах своєї компетенції

– Марія Процюк, засновниця школи ULAS.

У приватних школах Олені Вєдєрнікової на кожній локації психолог проводитиме з дітьми 6 годин щодня, тому частину питань вирішує «на місці». Такі, наприклад, як конфлікти між дітьми чи атмосфера у класі тощо.

Відсутність булінгу у наших школах – заслуга психологів! Вони піклуються про психоемоційний стан всього штату школи. Відповідно до запиту команди/вчителя психолог проводитиме тематичні заняття. Завдяки цьому ми не консервуємо проблему, а вирішуємо її якнайшвидше та запобігаємо ускладненню.

Психологи не тестують дітей без згоди батьків. Лише можуть спостерігати за навчанням, дозвіллями, перервами та на своїх заняттях, щоб виявляти та корегувати різні питання. Батьки звертаються до шкільного психолога для консультацій у тих чи інших питаннях своєї дитини. Щопівроку за запитом школи психологи пишуть характеристику дітям, що допомагає дбати про кожного

У команді школи MRIYDIY працює психологічна служба, у складі якої три спеціалісти. Кожен має окреслений круг учнів та педагогів, з якими працює.

Психолог має широке коло обов'язків – від супроводження ученика, класу до просвітницької діяльності. До супроводження належить діагностична, корекційна та розвиткова робота з учнями та професійна підтримка педагогів. Процедура вступу передбачає в тому числі сімейну співбесіду з психологом. Мета розмови – з'ясувати потреби сім'ї та розповісти про можливості школи

– Олена Петрушкевич, психологія школи повного дня MRIYDIY у Львові.

АВАшкола створена на засадах прикладного аналізу поведінки. У нас немає окремої позиції штатного психолога, проте всі педагоги знають і використовують у роботі закони формування поведінки. Ми бачимо школу як цілісну навчальну среду і займаємося формуванням не лише академічних навичок, а й розвитком емоційного інтелекту, комунікативних та соціальних навичок тощо. Вся ця важлива психолого-педагогічна робота органічно вбудована в навчальний процес і не вимагає спеціальних зайнять. Важливою складовою навчання є підтримка зворотного зв'язку з батьками та визначення спільної стратегії як формування необхідних навичок, так і корекції небажаних поведінкових моделей

– Олена Цимбаленко, засновниця ГО «Центр АВА-терапії», садка «Тут ростуть», приватної «АВАшколи».

Психолог має бути невіддільною частиною школи. Він допомагає підтримувати як педагогів, так і учнів. У школі є психолог, який раз на місяць робить скрінінг стану всіх учнів школи, після якого передає отриману інформацію тьюторам, які своєю чергою передають її батькам. Така систематичність дозволяє піклуватися про ментальне здоров'я дітей, запобігати появі стресу у них, відстежувати негативні емоції та упередження, вчасно надавати потрібну допомогу та підтримку. Також щочетверті в учнів є курс арттерапії, де завдяки творчому підходу ми не лише аналізуємо психологічний стан дітей, а й розвиваємо художнє та абстрактне мислення. Також даний метод сприяє більшій відкритості учня перед самим собою, психологом, тьютором або ж батьками

– Тарас Лисюк, керівник навчального процесу Generation22.

У нас два психологи у штаті. Ми розуміємо, наскільки важливою є постійна психологічна підтримка для учнів, батьків та команди школи. Тому до шкільного психолога учні Inventor School можуть прийти будь-якого дня за власною ініціативою.

В Inventor School психолог проводитиме заняття-тренінги з розвитку емоційного інтелекту для всіх учнів та учениць на важливі теми: розуміння емоційних станів, вміння їх відстежувати, шкалування емоцій, тілесні прояви гніву, тривоги та інших емоційних станів тощо. Додатково психолог обов'язково діагностує прояви стресу та тривоги у дитячому колективі. Перед вступом до школи та садочка важливим етапом співбесід є спілкування з психологом. Кожна дитина проходить діагностику з метою розуміння зони найближчого розвитку дитини та профілактики можливих проблем та дизадаптації.

Педагогічні працівники у будь-який момент можуть отримати консультацію щодо розвитку дитини та покращення атмосфери в колективі. Також ми передбачили індивідуальне спілкування батьків із психологом, аби розуміти емоційний стан дитини. Щотижневі звіти батькам мають обов'язковий коментар психолога про дитину. Щодо команди, то у кожного нашого вчителя є можливість отримати консультацію психолога та вчасну підтримку. Ми докладаємо багато зусиль, аби атмосфера у школі була для дітей та команди комфортною у шкірній сфері, а батьки мали чітку картинку розвитку та стану дитини

– Оксана Стоєцька, засновниця Inventor School.

Виховання та навчання дитини – відповідальний процес та його успіх залежить від згуртованої взаємодії ученика, батьків та працівників лицею. Саме тому у лицеї «Gremium» активно працює служба психологічної підтримки, метою якої є створення позитивної атмосфери.

Психолог у ліцеї підтримує, допомагає, консультує та скеровує учасників навчального процесу. Важливо, що в ліцеї існує високий рівень довіри дітей та батьків до шкільного психолога, що дозволяє ефективно вирішувати різні ситуації.

За допомогою ігор, вправ, зайняти психолог допомагає учням знизити рівень тривожності, підвищити впевненість у собі, розвинути комунікативні навички. Особливо це стосується учнів початкової школи, які тільки починають свій шлях у шкільній житті.

Головне завдання зайняти з психологом – створити атмосферу уваження та підтримки, де учні можуть ділитися своїми думками та емоціями.

Перед вступом до лицею кожна дитина проходить співбесіду з психологом: до першого класу – визначаємо психологічну, фізичну та мотиваційну готовність дитини до навчання. Якщо дитина перейшла з іншої школи – з'ясовуємо, наскільки учень вміє вчитися та в чому потрібна допомога для успішної інтеграції та адаптації у ліцеї.

Важливим завданням шкільного психолога є психологічний супровід професійної діяльності педагогів, головною метою якого є надання психосоціальної та емоційної підтримки вчителям. Свою ефективність у роботі показали групові майстер-класи та консультації для педагогів, на яких ми опрацьовуємо та програємо актуальні теми та ситуації, що виникають у процесі взаємодії з учнями та батьками.

У вирії сучасних подій, ми прагнемо, щоб ліцей Gremium був стабільним осередком психологічного добробуту

– Олена Божик, психологія ліцею «Gremium».

Доєднуйтесь до нашої сторінки у Фейсбуці, Інстаґрамі та телеґрам-каналу, щоб нічого не проґавити

Вам також може сподобатися

Більше від автора