Але в цілому сучасні локомотиви мають достатню конструктивну швидкість. тепловози: 100, 120, 140 км/год, а деякі представники і більше, пасажирські. електровози: 120, 140, 160 і навіть 200 км/год, як знамениті «чехи»-НС-200.
Головна відмінність електровоза від тепловоза у способі отримання електроенергії для живлення тягових електродвигунів (тепловози з гідропередачею поки що не розглядаємо). Тепловоз повністю автономна тягова одиниця. Живлення тягачів здійснюється від генератора, що знаходиться на валу дизеля.
EMD DDA40X DDA40X – восьмивісний американський тепловоз з електричною передачею. Випускався EMD (підрозділ General Motors) з квітня 1969 по вересень 1971 для залізниці Union Pacific Railroad. Самий довгий, важкий та потужний односекційний тепловоз у світі.